Banca din Marea Britanie denumita Nationwide Bulding Society a dezactivat zilele trecute optiunea de logare cu amprenta pe ecran in aplicatia sa pentru posesorii de telefoane Samsung Galaxy S10. O alta banca, NatWest, a dezactivat complet suportul pentru telefoanele S10.
Aceste actiuni vin ca un raspuns din cauza vulnerabilitatii senzorului ultrasonic de citire a amprentei folosit pe aceste dispozitive. Samsung a postat un raspuns oficial, insa problema pare a fi mai serioasa decat se credea initial.
Good morning Robert, We've removed the app from the Play Store for customers with Samsung S10 devices. This is due to reports that there are security concerns regarding these devices. We hope to have our app available again shortly once the issue has been resolved. SY
— NatWest (@NatWest_Help) October 20, 2019
Se pare ca Banca Chinei la fel a retras suportul pentru posesorii de Galaxy S10, Note 10 si Tab S6. Una dintre cele mai mari banci ale Israelului, Hapoalim Bank, a trimis o notificare catre proprii clienti care folosesc S10 si Note 10 pentru a-i anunta ca au retras suportul pentru autentificarea prin amprenta. O alta banca din Coreea de Sud, KaKao Bank, o banca care-si desfasoara activitatea doar online, si-a avertizat clientii sa-si dezactiveze optiunea aceasta de autentificare.
Cei de la Samsung au promis un update de soft pregatit la inceptul acestei saptamani care ar trebui sa rezolve problema in cauza. Cu toate acestea, daca esti posesor al unuia dintre aceste device-uri, va trebui sa-ti stergi amprenta actuala din telefon si sa o reinregistrezi.
Trebuie stiut ca pentru Galaxy Tab S6 se foloseste un scanner optic de citire a amprentei si nu au fost raportate nereguli asupra acestuia, astfel ca Banca Chinei s-a alarmat putin mai tare decat faptele reale.
Sursa: gsmarena.net, redmondpie.com