Este uimitoare cresterea utilizarii mobilului in 2022 daca privim la nivel global, intrucat potrivit unui raport realizat anul acesta de Data.ai, descarcarile de aplicatii atat pe Android, cat si pe iOS sunt intr-o continua crestere. De asemenea, conform unui articol Forbes, fata de anul 2021 s-a inregistrat o crestere de 11% anul acesta, fiind la nivel global 37 de miliarde de aplicatii doar in primul trimestru din 2022.
Top 10 aplicatii la nivel global in functie de numarul de descarcari in 2022
Surprinzator este faptul ca dispozitivele Android conduc la scara larga numarul de instalari de aplicatii fata de sistemul iOS. Astfel, aproximativ 28 de miliarde au fost instalate de pe Android si doar aproximativ 8 miliarde au fost de pe iOS. Insa, daca ne raportam la venituri, iOS se afla pe primul loc, intrucat consumatorii au platit mai mult in aplicatiile destinate acestui sistem de operare.
Dar haideti sa vedem care sunt de fapt cele mai bune aplicatii in 2022 la nivel global, dupa numarul de descarcari:
- TikTok
- WhatsApp Messenger
- Snapchat
- Telegram
- Shopee
- Facebook Messenger
- Spotify
- Zoom Cloud Meetings
Se pare ca la inceputul acestui an, Instagramul a castigat primul loc la numarul de descarcari, intrecand chiar si TikTok, ceea ce este usor neasteptat. Un alt aspect surprinzator este cum se mentine Telegramul destul de sus in clasamentul la nivel global. De asemenea, stim ca Zoom Cloud Meetings a luat amploare inca din timpul pandemiei, fiind aceasta trecere fortata de imprejurari in online. Faptul ca se mentine inca in top 10 worldwide este incredibil si putem deduce ca utilizatorii s-au obisnuit cu interfata si sistemul acestora.
Top 10 aplicatii la nivel global in functie de cheltuieli in 2022
Va vine sa credeti sau nu, la inceputul anului acesta s-a inregistrat cel mai mare procentaj de pana acum in ceea ce priveste cheltuielile consumatorului in aplicatiile mobile: aproximatov 33 de miliarde de dolari (conform Forbes). Se pare ca utilizatorii cheltuie cel mai mult in aplicatii pentru articole si abonamente la diverse servicii digitale. Cine ar fi crezut?
In schimb, daca privim din perspectiva cheltuielilor consumatorilor in aplicatii, clasamentul sta cu totul altfel, fiind prezente mai mult aplicatiile de divertisment sau intalniri.
- TikTok
- YouTube
- Tinder
- Disney+
- HBO Max
- Tencent Video
- Google One
- Piccoma
- iQiYi
- QQ Music


In aceeasi ordine de idei, exista o estimare la nivel global facuta de specialisti care arata ca pana in 2025 consumatorii vor cheltui 6,78 miliarde de dolari in aplicatiile de social media, respectiv un procent de 29%.


Printre statisticile recent facute regasim alte doua aspecte importante, care reflecta perfect noua viata a aleasa de individul in functie de valorile lui. Unul dintre acestea doua consta in faptul ca petrecem aproximativ 44% din tot timpul petrecut pe mobil in aplicatiile de socializare, in special pe continutul video din acestea si urmand chat-ul. Al doilea aspect se concentreaza in jurul faptului incepem sa ne concentram tot mai mult pe sanatatea si sport, intrucat si aplicatiile de fitness si meditatie au crescut cu aproximativ 20%, cea mai iubita fiind Calm.