De multi ani incoace Google are un sistem riguros de detectie si eliminare in mod automat a aplicatiilor posibil “daunatoare” din magazinul Google Play care violeaza politicile sale si atenteaza la siguranta si confidentialitatea utilizatorilor. Play Store detine un numar semnificativ mai mare de aplicatii inregistrate decat competitorul sau iOS, datorita faptului ca procesul de inregistrare la Apple este unul mai strict.

Google a anuntat ca a sters aproape 600 de aplicatii care furnizeaza “reclame perturbatoare”, reclame detectate cu ajutorul noilor tehnologii de machine-learning dezvoltate recent de compania americana. Termenul se refera la genul de reclame “scoase din context”, in sensul in care respectivele reclame erau afisate pentru a genera click-uri fara intentia utilizatorilui, exemple continand reclame care apar pe intregul ecran al telefonului in momentul efectuarii de apeluri voce sau deblocarea abuziva a device-ului.

Potrivit unui raport BuzzFeed News, unul dintre cei mai masivi dezvoltatori banat din magazinul Google Play este Cheetah Mobile, asupra caruia au existat acuze de “reclame perturbatoare” in noiembrie 2018, iar aplicatiile altor 45 companii au fost retrase. De altfel, aplicatiile in cauza, care au avut un numar de descarcari de aproape 4,5 miliarde, au fost interzise si pe platformele de monetizare AdMob şi Ad Manager. Tinta predominanta erau vorbitorii de limba engleza din partea dezvoltatorilor din China, Hong Kong, Singapore si India.

Comentează prin Facebook

Comentează prin Facebook