Calatoria prin lumea celor mai apreciate branduri ale momentului continua cu Huawei, compania care a inregistrat un avant considerabil in cei putin peste 30 de ani de cand a fost infiintata.
Fondata in 1987 in Shenzhen de catre Ren Zhengfei, Huawei a pornit ca un agent rural de vanzare a serviciilor de telefonie si cablu. Numele companiei are o istorie interesanta, fondatorul spunand ca s-a inspirat de la un slogan pe care l-a vazut pe un perete – Zhonghua youwei ce inseamna China promite sau China are viitor. Hua inseamna China, in timp ce youwei inseamna promisiune. Huawei mai poate fi tradus si ca „realizare splendida” sau „China este capabila”. In perioada 1996 – 1998, s-a extins in zona metropolitana a Chinei, ca urmare a boom-ului urban.
Acum, Huawei vine sub forma unui grup de trei firme distincte: Carrier Network Business Group ca furnizor de retele wireless si fixe, telefonie si server. Apoi, Enterprise Business Group completeaza existenta primei firme, oferind servicii de analiza, traduceri, gazduire si salvare a datelor. A treia ramura este Consumer Business Group, segmentul cel mai cunoscut, care se ocupa de producerea efectiva a smartphone-urilor, tabletelor, gadgeturilor si accesoriilor, cat si a laptopurilor si a produselor pentru lifestyle inteligent.
Primul telefon creat si vandut de Huawei a fost C300, in 2004. I-a urmat U626, primul telefon 3G creat si vandut de catre companie, in iunie 2006. Apoi, a creat primul telefon bazat pe sistemul de operare Android, in 2009. Acesta se numea U8220 si a fost lansat la Mobile World Congress, in Barcelona. In 2012, Huawei a lansat primul telefon din seria Ascend, urmand ca in acelasi an sa lanseze si primul telefon pregatit pentru viteza 4G. De aici, totul a intrat pe un fagas ascendent, ajungand ca in 2013 sa lanseze subsidiara Honor, ca brand independent in China. Si seria Ascend a continuat sa se dezvolte cu noi si noi lansari, pana cand a fost inlocuita cu seria P, in ianuarie 2015. Brandul este cunoscut acum atat pentru seria P, care vine si cu modele de top, dar si cu variante in buget mai redus, cat si pentru seria Mate, o varianta premium.
Huawei a pus bazele si unei serii de laptopuri, pornind in 2016 cu primul model Huawei MateBook. La capitolul tablete, Huawei a lansat in noiembrie 2011 prima MatePad. Iar pentru ca eficienta este cuvantul de ordine pentru compania chineza, iata ca au pus bazele si unei serii de smartwatch-uri, primul fiind lansat in septembrie 2015.
Interesant este faptul ca in ciuda tuturor provocarilor de peste timp, Huawei a reusit sa se mentina un brand de top si sa creeze dispozitive si servicii de calitate, care tin pasul cu provocarile actuale.