Si Xiaomi se alatura seriei noastre de povesti ale brandurilor de succes, cu o istorie recenta si axata pe performanta.

Cum poti avansa in 11 ani cat altii in 50? Ei bine, cei la Xiaomi au un raspuns pentru asta, devenind in doar 11 ani un gigant in domeniul electronicelor. Xiaomi a fost lansata in aprilie 2010 in Beijing, producand in momentul actual atat smartphone-uri, cat si aplicatii mobile, laptopuri, device-uri inteligente pentru acasa, electronice si accesorii pentru acestea, cat si multe alte produse printre care chiar si incaltaminte si genti. Xiaomi este considerata a patra companie la nivel globan, dupa Apple, Samsung si Huawei.

Xiaomi are o istorie interesanta, fiind creata de nu mai putin de 7 investitori dedicati performantei. Initiatorul a fost Lei Jun, alaturi de care au contribuit Lin Bin – vice presedinte la Google China, Zhou Guangping – senior director la Motorola Beijing, Liu De – sef la departamentul de Design Industrial de la Universitatea de Stiinta si Tehnologie din Beijing, Li Wanqiang – general manager la Kingsoft Dictionary, Hong Feng – senior product manager la Google China si Huang Jiangji – principalul manager pe dezvoltare. Printre primii investitori s-au numarat si Qualcomm. Astfel, cu un asemenea start, Xiaomi avea sa ia un avant considerabil inca din primii ani.

In august 2010, Xiaomi deja dezvoltase prima versiune de MIUI bazata pe Android, asemanatoare cu Samsung TouchWiz sau iOS de la Apple.

Primul telefon Xiaomi a fost lansat in August 2011, dotat cu interfata MIUI si baza Android. Acesta a fost comercializat doar in Asia, in magazinele de specialitate. Un an mai tarziu, compania deja lansa Xiaomi Mi 2, urmand ca in 2013 deja sa se lanseze pe piata televizoarelor de tip smart, bazate pe Android. Televizorul proiectat de ei a fost produs in Taiwan la Wistron Corporation, apartinand celor de la Sony TV. Xiaomi a ales sa colaboreze cu ei tocmai datorita experientei in domeniu si a cunostintelor vaste atat in tehnologie, cat si in ceea ce priveste materille prime si furnizorii.

Incepand din 2014, compania a inceput sa se extinda treptat  – intai in Singapore, apoi in India si tarile invecinate. Noi lansatele Xiaomi Redmi si Xiaomi Mi 3 au avut un avans uimitor la vanzare, Mi 3 fiind epuizat in 2 minute de la lansarea sa in Singapore.

Telefoanele Xiaomi au fost disponibile si in Uniunea Europeana, incepand din septembrie 2016, anul in care au fost lansate atat Mi 5, cat si primul Mi Max.

Odata cu acest avans geografic au luat nastere multe alte magazine, dar si multe alte produse – Xiaomi incepand deja sa creeze produse de tip Smart Home. S-au indreptat chiar si catre sectorul bancilor virtuale, obtinand 8 astfel de licente doar in 2019, anul in care au lansat si primul telefon cu scanner de amprenta integrat in ecran.

La 10 ani de la infiintare, Xiaomi reusise deja sa depaseasca Apple la capitolul volum de livrare, ocupand astfel locul trei la nivel mondial. Odata cu sarbatorirea celor 10 ani de existenta, compania a lansat Mi 10 Ultra si Redmi K30 Ultra.

Anul acesta, Xiaomi a surprins din nou pasionatii de tehnologie, lansand Redmi K40 Pro+, ce vine cu o camera foto de 108MP si procesor Snapdragon 888.

Xiaomi a anuntat ca va investi 10 miliarde de dolari americani in urmatorii 10 ani, pentru dezvoltarea autovehiculelor electrice. Mai mult, a facut si o demonstratie de incarcare pe 200W, capabila sa duca un Mi 11 Pro de la 0 la 100% in doar 8 minute, semn ca are planuri mari pentru viitor.

Comentează prin Facebook

Comentează prin Facebook