Aplicatia TikTok a fost lansata in China in septembrie 2016 si a fost initial o platforma scurta de partajare a videoclipurilor pentru sincronizarea cu un dans sau versurile melodiilor. Perioada in care aplicatia a luat amploare a fost in 2019-2020 fiind descarcata de 850 de milioane de ori in acesti ani. Totusi, TitkTok a avut si cateva controverse odata cu aceasta amploare, intrucat in India si Pakistan au interzis-o pentru probleme ce tin de moralitate. Desigur ca in 2021 s-au incercat si cateva clonari odata cu popularitatea sa, insa TikTok s-a mentinut pe pozitie.
Acum TikTok are peste 1 miliard de utilizatori si este disponibila in peste 150 de tari. Este cel mai nou trend odata cu continutul video adus anul acesta si cu numarul descarcarilor aplicatiei, in special in SUA. In prezent, aplicatia este considerata ca fiind cu cea mai rapida si mare crestere la nivel global de pana acum.
Principalele statistici TikTok
- Se asteapta o crestere de pana la 1,8 miliarde de utilizatori pana la sfarsitul anului acesta.
- Are o crestere de 142% fata de anul 2021 si un venit de 4,6 miliarde de dolari.
- TikTok este folosita mai mult de femei (57%) decat de barbati (40%).
- Varsta utilizatorilor TikTok este cuprinsa intre 16-64 de ani.
- Aplicatia este mai populara in China, SUA si Indonezia.
- Din cei 4,48 miliarde de utilizatori activi ai social media, 22,32% folosesc TikTok in mod regulat.
Din punct de vedere al engagementului, este aplicatia cu cea mai mare rata de interactiune dintre toate cele de social media. In medie, o intrare in aplicatie mentine atentia utilizatorului aproximativ 10,85 minute, dublu comparativ cu Pinterest, o aplicatie la fel de atractiva la nivel vizual.
Cele mai utilizate retele de socializare 2022
In prezent, TikTok se afla in top 10 cele mai utilizate aplicatii de social media la nivel global. Iata cum arata clasamentul conform statisticilor:
Astfel, observam ca Facebook se mentine in continuare in topul utilizatorilor activi cu 2,910 miliarde. Insa, TikTok a urcat pe pozitia 6 cu 1 miliard anul acesta si continua sa se afle in crestere. 90% dintre utilizatorii TikTok care acceseaza aplicatia zilnic petrec 52 de minute in medie doar pe aceasta aplicatie.
Categorii de continut pe TitkTok
Probabil te intrebi ce categorii de continut functioneaza cel mai bine pe TikTok in cazul in care vrei sa iti promovezi produsele, serviciile sau daca vrei sa cresti numarul de urmaritori si engagementul. Daca esti orientat catre asta, afla ca divertismentul ocupa locul 1 in preferintele utilizatorilor TikTok. Concret, videourile de divertisment au 535 miliarde de vizualizari, ceea ce inseamna aproximativ jumatate din toti cei care folosesc aplicatia. Pe locul 2 se afla dansul cu 181 miliarde de vizualizari, farsele sau videoclipurile de comedie cu 79 miliarde si fitness/sport cu 57 miliarde. Nu uita ca pentru vizibilitate si engagement, ai nevoie de hashtag-uri bine alese pe TikTok.
Cele mai populare hashtaguri pe TikTok
#tiktok
#love
#funny
#memes
#followme
#cute